هواپیماهای دشمن را غافلگیر می‌کنیم/شناسایی ۸۰ هزار هواپیما در آسمان ایران

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ارتش گفت: ما امروز می‌توانیم در هر نقطه‌ای پرنده‌‌ها را کشف و هواپیماها و جنگنده‌های متجاوز را غافلگیر کنیم.

 

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به  نقل از دفاع پرس، امیر سرتیپ "فرزاد اسماعیلی" فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در حاشیه نشست پیشکسوتان در جمع خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای رونمایی شده در رژه ۳۱ شهریور ماه جاری گفت: رادار فتح ۲ قابلیت تلفیق با سامانه‌های موشکی دارد.

وی در این رابطه افزود: همچنین این رادار قابلیت تاکتیک دیجیتالی اینفورمی را داراست که می‌تواند اطلاعات را به کنسول‌ها ارسال کند و قابلیت درگیری همزمان را دارد.
 
امیر اسماعیلی با بیان اینکه سامانه هادی می‌تواند اطلاعات راداری، شنود و کشف را به دور دست ها ارسال کند در ادامه تصریح کرد: افتخار امروز ما اینست که با بهره برداری از سامانه دستیار فرمانده جمع نیروهای انسانی ما در امان می‌ماند.  

وی در خصوص مختصات پهپاد صادق ۱ گفت: این پهپاد می‌تواند شبکه یکپارچه پدافند را انسجام بخشد و ما باید به مرحله‌ای از توانمندی برسیم که هرآنچه دیده‌بان می‌بیند رادار به سرعت کشف و سامانه‌های شنود ما شناسایی کنند و در اختیار مدیریت کنترل عملیاتی قرار دهند.

امیر اسماعیلی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 80 هزار فروند هواپیما شامل هواپیماهای عبوری مجوزدار خارجی و داخلی در فضای جمهوری اسلامی کشف و شناسایی شده‌اند و این عمل نیز در راستای رهگیری و شناسایی انجام می‌شود.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به ایجاد مزاحمت برای جنگنده‌های دشمن توسط هواپیمای بدون سرنشین افزود: ما این اقدام را برای هواپیماها و جنگنده‌هایی که به مرزهای آبی و خاکی ما نزدیک می‌شوند، انجام می‌دهیم و همچنین این اقدام در چارچوب وظایف ما یعنی شناسایی، کشف، رهگیری و انهدام بوده و حق مسلم هر کشوری برای دفاع است.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا